Dop i Övik

Hemma igen efter en liten roadtrip den korta vägen till Örnsköldsvik!
Phu! Jag fick köra fram och tillbaka, vilket nog är schysstare än att bara sitta och glo ut genom fönstret och undra när man är framme. Kör man har man lite bättre koll och kontroll. 

På vägen upp så mötte vi upp Mia & Patrik på en rastplats där vi intog en macka och en bensträckare!


Sedan brummade vi vidare upp längst E4:an som tog oss till Sundsvall, för nästa stopp IKEA!
Där hade jag även stämmt träff med världens bästa fd sambo (nu särbo :(  ) Hanna!
<-Hanna!

Efter shopping utan strandstol, cdställ och ny matlåda (eftersom min fick fötter uppe i Sälen, och antagligen gick vilse i snön) Fick jag lov att införskaffa mig en ny! Vi fick även en liten matbit i oss och efter det complimentary rabarberpaj! (Ikea Family är fina saker det!) Efter att ha sprungit omkring på IKEA och satt igång alla larm som gick (dumma lars & hanna), så gjorde vi köpcentret bredvid. Hanna ville visa mig hur "hennes" nya restaurang blev, och vad som har vart en så kallad restaurang under ombyggnaden. Spännande spännande.
Efter det och ett par tårar i hjärtat fick jag lov att kramas och säga hejdå till Hanna & Larsa.
Vi fick lov att åka vidare mot...
HÖGA KUSTEN bron, (Maria & Jag fick även agera fotomodeller för att vi är så snygga!)

Efter en stunds turistande, så var det dax att ännu en gång hoppa in i bilen och köra vidare, 12timmar från starten i Mora rullade vi in i Örnsköldsvik, och gjorde Coop Forum. Vi fick lov att ha kvällsmat och frukost. Sen brummade vi vidare till Jennys föräldrars gård, för vidare transport till huset vi skulle bo i.
Snacka om att ha bott på landet, vi hade ett gäng fårskallar rätt utanför gården. Yeah! eller, förlåt; Bääääääääääää!
Kul hade vi åt dom, och Bers åt mig, då jag kom åt elstängslet och hoppade till och skrek.
Chicken sa han och stog med fingret emot flera minuter. FÅRSKALLE!


Lördagen gjorde vi Övik, shoppade lite där, handlade lite här. Lunch på; MAX! och sedan roadtrip rätt ut i skogen till huset där jennys mamma är uppväxt, och där ägarna till huset vi bodde i hade flytt till för att vi skulle få inkvartera oss i deras slott.  Fint var det, och öde var det. Shitt pommes! Sen drog vi till Jennys gård och käkade tårta, storebror Magnus fyllde ju 30bast!

Söndag blidde det dop för sötnosen Elias.

Så otroligt vackert och fint! Fick tom en tår eller två i ögat!
Efter dopet blidde det lite fotografering på snyggingarna i solskenet:
<- Sötaste och aldeles nydöpta Elias! <3
<-Magnus, Jenny, Jag, Patrik & Maria

och efter denna fotosession så drog vi på doplunch och fika, världens godaste mat och allt, som Jennys mamma lagat. Vi åt oss proppmätta så vi nätan kunde rulla fram. Så gott var det!!

 senare på kvällen när vi kunde röra oss tog vi oss på lite sightseeing i Övik, var upp på ett berg och ut till en fiskeby. Mysigt och trevligt.

Avslutar med en tokig bild jag tog då vi letade efter en bortsprungen Maria i Skeppsmaln.
Tack.





psssssst: Snart drar jag till staterna igen, nästa vecka för att vara mer exakt... weeeeeej!!


Spunk me here:

Du heter:
Vill du att jag ska komma ihåg dig tills nästagång?

Din e-mail:

Din blogg:

Vad har du att säga?:

Trackback