SAAS-FEE


Vilken underbar söndag! Vilken underbar by! och HUR mkt snö som helst!
I bussen påväg upp så såg jag en buss som låg i diket,
strax innan jag var framme skickade Åsa ett sms att Saas-Fee var stängt,
pga; FÖR MYCKET SNÖ! Och att lavinrisken var för stor,
men dom hade skickat ut Dynamit-Harry som sprängde snö/laviner,
så att det dånade mellan alp-topparna.
Så lagomt tills jag var framme så hade dom startat liftarna.

Åsa & jag var och hyrde oss lite smått och gott, hon ville åka bräda,
och jag ville se om det var mina boots som gjorde att det inte gick sådär
överdrivet bra att åka i Engelberg, pga vader som skrek av smärta.
Och ja, det är mina boots det är fel på, de jag hyrde gjorde dock så
att mina tår känndes som bakpotatisar ist för nypäron.
Men det gick sååå mkt bättre att åka idag, förutom att det var SJUKT mkt snö,
och snövallar överallt, och tillråga på allt så var det även dimma, så det enda
man såg framför sig när man åkte var vitt flimmer, det är inte så kul att åka då.
Men vi åkte från så högt man fick, ner till dalen, och ja, det tog 1h 20min!
Det var rätt mycket pauser också, men ja, ner kom vi!





fler bilder finns på bilddagboken!

Skrivet av: Lisa

vilka härliga bilder gumman! PUSS!


Spunk me here:

Du heter:
Vill du att jag ska komma ihåg dig tills nästagång?

Din e-mail:

Din blogg:

Vad har du att säga?:

Trackback