Första doppet i Züriisee

Dagen idag har Britta, Matilda & jag spenderat i parken (vart annars?!)
Vi bestämde det igår, så fick det bära eller brista.
När jag åkte in till stan så var det molnigt och dant, så jag tänkte att det
nog snart skulle börja regna. Så tog inte med mig något speciellt till parken.
Klädde mig i helsvart, och drog. Något jag snart skulle få ångra.
När vi kom till parken så hade det spruckit upp och solen stekte!
Där satt jag i mina svarta kläder. Jippi! Så större delen utav dagen
har spenderats i skuggan. Frammåt eftermiddagen så fick jag nog,
och efter att Matilda konstaterat att det inte var sådär sjukt kallt i sjön,
så bestämmde jag mig för att ta ett dopp jag med för att undvika överhettning.

Och det var så SJUKT skönt, det var visserligen rätt kallt, men välbehövt!
Enligt nordiska.ch så är det 18.5 grader i Zürichsjön. Kan säkert stämma.

Faen vad det är skönt med lite ledighet, behövs verkligen.
Den här sista tiden komer bli jobbig. Dels för att jag egentligen inte vill hem,
och dels för att jag börjat ställa in mig på att åka hem.


Spunk me here:

Du heter:
Vill du att jag ska komma ihåg dig tills nästagång?

Din e-mail:

Din blogg:

Vad har du att säga?:

Trackback