Studentens lyckliga dagar..

Innan vi tog studenten (2004!!) så var jag och Marit lite pyssliga
och knopade ihop en liten vers.. Har stött på den lite då och då
när jag har städat och när jag flyttade hit till Rättvik, och sprang
över den idag igen när jag återigen håller på att packa så tänkte dela med
mig av ett av mina mästerverk!

Kyrkans klocka snart skall ringa,
Ut ur skolan vi skall springa.

Aldrig mer vi komma tillbaka,
Tänk vilken god kaka vi skall baka.

Champange och öl skall flöda,
Tills vi nästan är döda.

Uti livet vi skall fara,
Med våra rumpor bara.

Studenten snart är här,
Tänk vad vi skall sakna Pär.

Gunnel & Günter är nära,
Nästan så man kan tro att dem är kära.

Marit hon kör en Mazada,
Tänk vilken lyxbil Oh'my'god'a!

Niklas har en Volvo 142,
Snart får han nog gå.

Johnny vill bli militär,
Det är nästan så att man blir kär.

Anna-Carin skall snart bli mamma,
Så snart får hon till att amma.

Ägg och smör blir en sås,
Som man kan smaksätta med Bea Soors.

Anettes idol är inte Nasse,
Utan snarare Lasse.

Sussie vet nästan alltid bäst,
Nästan lite varning på plugghäst.

Helene & Linnea dom är vänner,
Som nästan ingen annan känner.

Annika är en stjärna,
och alla vill vara hennes tärna.



Spunk me here:

Du heter:
Vill du att jag ska komma ihåg dig tills nästagång?

Din e-mail:

Din blogg:

Vad har du att säga?:

Trackback