Hallo from Zumikon!

Tjoho!

Nu har jag tagit mig hela den långa vägen till Schweiz!! Resan till Arlanda gick bra, trots skitväder, Uppsala var trevligt, IKEA är alltid IKEA, och ja, det var trevligt att spendera lite tid med mamy & papy. Inchekningen gick bra, dom var inte ett dugg intresserade av vikten på varken snowbardväskan eller handbagaget, så jag hade kunnat plocka med mig mer saker! =( Fikade på McDonalds med en El Maco Grande innan det var dax att krama om päronen och gå igenom säkerhetskontrollen. Och kontrollanterna som jobbade just då har då verkligen inte gått någon charmkurs. Glömde såklart att lägga ur datorn ur väskan (varför berättar dom bara sånnt när man kommer ihåg att man ska göra det?)  Väl innanför kontrollen så strosade jag omkring i Tax-Free'n hittade en god parfym som tyvärr var lite dyr =/ Får ta den nästagång ist ;) sen letade jag chockladrullar ifall jag skulle vakna av äckel-hostan på kvällen sen. Flyget var itid, och ja, det var inte mycket folk på det, det var flera säten lediga, och jag hade 3för mig själv. Lyx! Det bjöds på en god macka med vitlöksost, och en liten chokladbit.



På flygplatsen hade väskorna redan kommit innan jag tagit mig till bandet, och hittade på Åsa och hennes mamma på direkten. Väl hemma, så installerade jag mig i mitt UNDERBARA rum! på källarplan. Det kunde inte bli bättre! Stort och rymligt! (så Åsa, du får plats!) Jag är supernöjd, kännde mig som hemma så fort jag steg över tröskeln.



Idag när jag kom upp så spelade barnen Wii, vi käkade lite frukost och spelade lite mera Wii, sen åkte vi iväg och dom visade mig vart skolan ligger, och sen åkte vi till Zürich Zoo. Såg en Pingvin parad, och var in i en regnskog, där det var +35C och 80% luftfuktighet. Det var precis som i Florida när man gick utanför dörren på morgonen. Nice! Såg massa apor och stora sköldpaddor, några ödlor. Sen åt vi lunch, supergod köttfärsås. Gick vidare och kollade på lite elefanter och så. Sen åkte vi hem och fortsatte spela Wii, åt middag och nu ligger barnen och sover. Barnen är hur söta som helst, och vi kan nog ha mycket skoj tillsammans! Det här känns just nu skitbra!





I morgon börjar inskolningen, vi ska till skolan och sen på kvällen är det tennis, om jag inte minns helt galet.
Men nu ska jag kolla på Shark, och sen sova.

Puss & Hej!


Spunk me here:

Du heter:
Vill du att jag ska komma ihåg dig tills nästagång?

Din e-mail:

Din blogg:

Vad har du att säga?:

Trackback