Skita i brallan



Jag höll ärligt på att skita i brallan för ett tag sedan. Som jag skrev tidigare så har min datorn vart lite cp, så jag har sparat allt på andra ställen och skulle starta om allt, då jag kom på att jag kunde ju ändra filsystemet så jag kan använda delade mappar på msn. Så jag satt och pillade och mixtrade, och trodde jag gjort rätt, när datorn helt plötsligt vägrar att starta! Jag fick panik, och gjorde en recovery, om avslutas mitt i och säger att det saknas en fil eller att den är trasig.
Och jag har ju ingen cd-skiva med allt på, utan kör det som är förinställt. och tänkte att -nej shit, nu är det kört!
Ringer morsan i panik för att se om någon av mina datanördar till brorsor är hemma, men IKKE.
Så jag kör recoveryn igen, och det funkar! Snacka om att det föll ett ton kilo sten från mina axlar.

Men det bästa med att rensa upp är att man får installera om alla program igen, och sen sist man gjorde det så har det kommit en massa nya verstioner, som nya firefox tex, det lilla jag hunnit utforska gillar jag.
Det sämsta är att komma ihåg vilka inställningar och lösenord man har vart.
Men det får man leva med, ska pyssla vidare en stund till, B ligger på soffan och är trött/kinkig och C är uppe hos sig, tills jag ska laga mat och sen gå till Zumikon Bad och sola och bada, trots att det är mulet.




Spunk me here:

Du heter:
Vill du att jag ska komma ihåg dig tills nästagång?

Din e-mail:

Din blogg:

Vad har du att säga?:

Trackback