Rasist?



C fyller 11år idag, och jag sitter och funderar vad jag skulle ha köpt till honom i present.
Det är rätt svårt, eftersom han har typ det mesta. Tänkte köpa några EM-paninibilder, men hur kul e det bara bara några sånna paket? Så jag tänkte, en sverige flagga?! Det kan väl vara kul att ha en sån när man bor utomlands, och nu till EM och allt, Men någonstans långt bak i huvudet så säger det -Nej, det går ikke.
Och allt detta, enbart för att det känns som att man då är rasist.
Man kan ju inte ha en sverigeflagga hängande på väggen.
Det fick vi inte ha på internatet i Älvdalen, och de som bröt den regeln
var de som sprang omkring och var främlingsfientliga.
Det är helt sjukt att jag ens ska behöva känna såhär och skriva detta, för det är så sjukt så det finns inte!

För ärligt, när jag hängde upp min flagga jag köpte häromdagen så bara kännde jag hur mitt rum helt plötsligt förvandlades till ett clubrum för rasister.

Ska det vara så?
Målet med min flagga, är att jag vill ha något som påminner mig om hemma och vart jag kommer ifrån
Vad är då bättre än en Svensk flagga?!
Flaggan skall även komma tillanvändning på sveriges nationaldag,
då vi, tillskillnard från er där hemma i Sverige, ska ut och fira! 

Likaså när Sverige spelar sina em-matcher, och på midsommar, så skall flaggan få ut och rasta sig.
Det är så skönt, för här i Schweiz kan man göra sånna saker, utan att klassas som rasse.
Kanske är det därför det är så mycker roligare att fira svenska helgdagar utomlands?
För att man får vara stolt över att vara svensk?

image695



Skrivet av: Lotta

Jo det är bara bra här i Mora...och inget nytt som har hänt i Mora heller typ..tröök :/
Du kommer hem på Lisa & Anders bröllop va? :D Ska bli skoj att gå på! Kram


Spunk me here:

Du heter:
Vill du att jag ska komma ihåg dig tills nästagång?

Din e-mail:

Din blogg:

Vad har du att säga?:

Trackback