Hur bitter får man bli?!


Allt för att slippa göra det man egentligen borde,
så hittar jag alltid på en massa bra ursäkter.
just nu var min att läsa vad jag skrev här i bloggen,
 december förra året, och hittade detta;

2007-12-29 @ 19:47:05
Jag har nästan bestämt mig för att skippa nyår, och nyårsfirandet.
Jag kunde inte bry mig mindre!
Alla tjatar om att man som singel känner sig så otroligt ensam på Alla Hjärtans dag,
men jag ska slå ett slag för att få en reform i det,
 för det är tamefan på Nyår som man känner sig mest ensam på hela året.
Jag ska beställa pizza, kolla på film och kanske
för en gångs skull baka den där pannkakastårtan jag skulle baka på milleniumskiftet,
då jag skulle sitta i källaren och kolla på tv och äta pannkakstrårta.
Det kanske är dax nu? 7år senare.

En annan sak jag kunde bry mig ännu mindre om är Mora,
och alla dess jävla invånare, så JÄVLA insnöade!
Tror ni att detta är allt? Ojoj! Världens tråkigaste "kompisar" har jag också.
Idag när jag jobbade så var det in massa kompisgäng och handlade på sig ett lager mat,
antagligen var dom påväg till fjällen.
Har någon någonsin velat göra något sådant?
NEJ! eller jo, velat har dom ju, men har det någonsing hänt?
För allt är så komplicerat.

Sen så är det ett jävla tjat om att jag bara sviker och åker iväg hela tiden.
Bara för att jag råkar vilja göra något annat är sitta fast i fucking Mora
med hus, bostadsrätt, barn och hund.
Men vafan, kan ni inte visa att ni bryr er när jag är hemma,
så behöver ni inte anstränga er att göra det när jag är borta heller!
12januari åker jag, och vi får se när jag kommer hem igen, om jag kommer hem.

punkt slut! .


Och jag kan fortfarande komma ihåg hur jag kände just då.
Jag var verkligen less på allt och alla (läs; många).
I år känns det bättre. Nu ser jag fram emot jul och nyår.
Även fast jag vet med mig om att det kommer bli samma skit som förra året,
så hoppas jag ändå att någon vill adoptera mig och underhålla mig,
utan en massa drama.

Om inte annat har jag ju alltid min backup plan sedan nu 8år;
PTP - Pizza, TV och Pannkakstårta

punkt slut .



Skrivet av: anna panna

hallå, hade inte du kul på nyår???

Skrivet av: caassKom

kom till märsta!!!! :)

2008-11-07 @ 14:29:53

Spunk me here:

Du heter:
Vill du att jag ska komma ihåg dig tills nästagång?

Din e-mail:

Din blogg:

Vad har du att säga?:

Trackback