Otursdag


eftersom allt har flytit på ganska bra de senaste månaderna,
utan större skandaler. Så har min otur nu kommit tillbaka.
Idag på förmiddagen var ett helvete rent-ut-sagt.

Först skrämmer Åsa halvt ihjäl mig medans jag dammsuger.
Sen så målade jag naglarna, och ena tummen och ena pekfingret bara jävlades,
målade säkert om dom 4-5ggr. Klockan tickade och jag skulle möta E & J,
så jag packade i väskan och gick i tåget och tänkte jag kunde fixa naglarna på tåget.
När jag väl sitter på tåget och ska ta upp nagellacket, så iner jag rätt snabbt att
korken på överlacket inte var riktigt påskruvat,
och det var nagellack i heeeeeela lilla facket på ryggsäcken..
Kladd kladd kladd..
Medans jag sitter och försöker torka ur väskan med mina
våtserveter, så svänger tåget och min cola-burk ramlar
såklart rätt ner i golvet och allt bara forsar ur.
YEHA! Redan här har jag lackat ur för längesedan..
Börjar torka upp med mina våtservetter,
då damen på andra sidan ger mig hennes näsdukar, vilket var jävligt schysst..
torkar upp allt och gör ett sista försök med naglarna.. och ser helt uppgiven ut.
och klämmer ur mig något i stil med "heute ist nicht mein tag" till damen..

Men nagellacket torkade utan problem, och jag entrar stadelhofen.
Där jag ska köpa biljett, eftersom jag skulle ut till Glatt och sen till Emma.
Så jag behöver 2 extra zoner, väntar på att kärringarna innan ska bli klara någongång,
jag svär, dom stog där i typ 1000 år och domderade fram och tillbaka..
När dom sedan är klara, går jag och trycker in det jag ska ha,
-Oj 6fr, dom har visst höjt priset tänker jag och matar i..
när jag sedan får biljetten och kollar vidare,
så inser jag att jag har köpt 3zoner ist för 2zoner.
Bra där Annika, bra där. Är visserligen bara 60rappen som skiljer dom åt, men ändå.

Sur som en citron går jag till tåget och knäcker en öl jag har med mig,
måste lugna nerverna.
och ja, där slutar min otur för idag.. ännu, man ska aldrig säga för mkt.

usch, fy och blä säger jag bara!

Blir dock lungt ikväll, Emma har migrän och Johanna jobbar.
Ska nog bege mig till Pub 24, bara jag kan få svar någongång..






Spunk me here:

Du heter:
Vill du att jag ska komma ihåg dig tills nästagång?

Din e-mail:

Din blogg:

Vad har du att säga?:

Trackback