Au Pair i USA?! again?!?

Altså, faaaeeen. Fick ett mail från Cultural Care idag,
där det stog att det blivit bestämmt att man nu får åka som aupair
till USA igen, efter att man vart hemma i två år.
Och jag har alltid ångrat att jag åkte hem efter mitt första år,
och inte stannade ett år till medans jag ändå var där.

Så det är väl lite därför som jag drog hit till Schweiz.
Men vafan?! Det är ju inte precis så att man tackar nej till USA.

Dock så har jag inte tid att åka nu, måste hem och tjäna storkovan
så jag kan ut och se mig om i världen, det är så mycket som ännu är
outforskat. Asien, Australien (=snygga surfarkillar!!), NZ, Afrika.. You name it.

Faen.

Nåväl, idag har jag vart ute och gjort Zürich. Mötte Britta för fika på Coop vid 10,
sen har jag lovat att jag skulle möta hennes kompis från Norge som kom idag,
eftersom hon jobbade och inte kunde åka själv. Och eftersom jag inte hade något
annat för mig, och jag gillar att hänga på flygplatsen, så why not?!
Sen visade jag henne till Britta och hur man tar sig runt i stan,
då Linnea & Hannah berättade att dom var i stan, så åkte in och mötte dem.
Sen bestämmde Linnea & Jag oss för att åka hem till mig och svänga ihop en Lasagne.
MUMMA! Vi åt tills vi storknade och kollade på Jönssonligan.
Åkte sen in till stan och mötte upp med  Helga, hennes kompis från Kandersteg och Jessica,
och gick till el L.. något.. Som låg vid Sihl.. Det var packat inne, så vi intog uteserveringen.
Så sjukt underbart att kunna sitta ute i april! Sjukt skönt.
Men nu är jag hemma och ska stupa i säng!

Gonatt på er!!

Skrivet av: Carolyne

Jag tycker du inte ska tillbaka. Vill du uppleva världen så ska du göra det nu. I usa har du redan varit...


Spunk me here:

Du heter:
Vill du att jag ska komma ihåg dig tills nästagång?

Din e-mail:

Din blogg:

Vad har du att säga?:

Trackback