ångest

Jag började tänka på flytten hem till Sverige i sommar.
Och fick ångest. Vad ska jag hem och göra?
Fast å andra sidan, vad ska jag göra här?
Man kan ju faktiskt inte vara au-pair hela livet.
Har ju dessutom massa planer som skall ses till att genomföras,
och då måste jag hem och bygga upp ett start-kapital.

Men vafan, allt och alla som jag lärt känna här nere då?
Och speciellt nu med alla nya underbara människor jag träffat..
Så roligt jag haft den senaste månaden, har jag inte haft på hela hösten.
För att inte glömma 24, han har funnits med i bilden i 1år.
Att vara hos honom är som en fristad. Det är alltid så lungt och skönt.
Det kommer bli konstigt att inte bara kunna skita i allt och hälsa på honom i höst.

Sen sånna man möter på stan som man inte sett på ett tag.
Bara som grejen att helt otippat springa på Zouzou på Nelson en lördagskväll.

Eller att samla gänget och gå ut och ta en öl eller två mitt i veckan.
Eller bara det faktum att man kan ta tåget några timmar
och sedan vara i alperna och åka bräda.

Jag tänker inte sticka under stolen att jag älskar Schweiz!

Men å andra sidan ska det bli skönt att komma hem och ha ett "riktigt" jobb.
För att inte ha något att göra hela dagarna börjar bli lite långtråkigt.
Speciellt då det inte är vår/sommar så man kan gå och bada eller bara glassa i solen.
Utan som nu när det är kallt och trist, då blir det lätt att man stannar hemma.

Har iaf gjort lite vettigt idag, som att städa av vid mitt handfat,
tror inte jag har gjort det sen jag åkte hem över jul..
Så det var verkligen dax. Men nu är det skinande rent. Ska ge mig på resten utav rummet sen.
För nu ser det ut som ett bombnedslag. typ. Det har vart värre.

117dagar kvar i paradiset..


Spunk me here:

Du heter:
Vill du att jag ska komma ihåg dig tills nästagång?

Din e-mail:

Din blogg:

Vad har du att säga?:

Trackback