2oo9 -ett underbart år

2oo9 måste jag säga kan nog rankas som topp 5.
Har haft ett toppen år med underbara vänner,
roliga saker, fester, kärlek och minnen för livet!
Nedan kommer ett axplock:

Januari:
Var hemma i Sverige några dagar, jobade på willys.
Åkte sen tillbaka till mitt älskade Schweiz.
Tog en tur till Engelberg med Linnea & Jessica,
en underbar dag med massor utav solsken,
snowboardåkning och apre-skii

I liften påväg mot tåget efter dagen i Engelberg


Februari:
Åkte skridskor på Dolder med Linnea & Emily
Åkte till Saas-Fee och åkte bräda med Åsa,
en kalasdag!
Kollade på Melodifestivalen hos Linnea som hade svensk-tv.
Började umgås med Linnea, Britta, Katja, Jessica, Michu, och alla de andra <3
Gjorde en train-trip till Genéve.
Åkte snowboard i Fischenthal m. barnen +Hygrells.
Gick på Twilight m äldsta barnet och blev frälst.
Blev även ett och annat besök på Nelson, Movie Bar, PurPur ;)

Britta, Michu, Katja & jag på Movie Bar

Mars:

Bestod av många filmkvällar, drinkkvällar,
festkvällar, biokvällar..
Linnea & jag började med vårt 'fredags-spa',
med bad i Zollikon.
Var och bowlade i Dietlikon m. hela ligan.
Fastnade i hissen m. Britta & Katja.
Nelson, Movie Bar.

bio-kväll på Kino Ersson


April:
Britta, Katja, Linnea, Laura & Jag åkte till Arosa,
för en heldag med snowboardåkning och solsken.
Blev även en och annan kexchoklad i backen,
massor med galenskap och skratt!
Solen började kika fram, upptäckte Edi's Weinstube.
Var på Europa Park m. Britta, Hannah & Heidie.
Värmen kom och det blev en och annan picknic i parken.
Mamma + Matssons kom ner på Hockey-VM,
var till Basel på Sverige-USA & Sverige-Ryssland.
Vi tog även en tripp till Lugano (3e gången gillt för mig!)
Ett och annat besök på Nelson, såklart

gänget i Arosa

Maj:
Grillfest hos Sami.
Hannah åkte hem =(
Hade årets förkylning, svininfluensan måhända?
Spenderade nästan all fritid i parken, under solen, i värmen.
Hanna G kom på besök, vi gjorde Zürich,
och tog med Helga på en tur till Rheinfall
Linnea & Jessica hade avskedsparty och åkte hem en efter en =(
Bad i poolen utomhus i Zumikon m. Linnea & Jessica
21/5 - Första doppet i Züriisee!!
Fest så gott som varje helg hos Britta,
med det obligatoriska Nelsonbesöket.

Hanna, Helga & Jag vid Rheinfall

Juni:

Hannah kom på besök 2ggr, påväg till & från Grekland.
Bad och fest, bad och fest.
Midsommarfest på Nordiska -legendarisk
Häng i parken och vid sjön.
Vänskapsarmband tillverkades för fulla muggar.
OPEN AIR i St. Gallen
Mamma & Syster kom till Zürich och hjälpte mig hem med allt.
Passade även på att ta en tur till Rom innan vi åkte
hem till Sverige igen.

Underbara Open Air i St.Gallen. Nå er det NOK!

Juli:
Vinkade hejdå till Zürich =(
Köpte min mini Acer. 
Jobb på Willys
Kryssning till Tallin & St Petersburg m. Royal Caribbean.
Var på Arvingarna & Scotts på Dansbandsveckan i Malung.

jag framför Vinterpalatset i St Petersburg

Augusti:
Linnea kommer på besök till Mora!
Mora Festivalen
Musik & Motor i Älvdalen m. Karro,
träffade söt <3
jobb, jobb, jobb.
Bad i Isunda
Hälsade på Carro i Åkersberga, badade och bowlade.
Fyllde 24år.
Började äta enligt LCHF
Permanentade håret, de så kallade "ormarna" ;)

Jag & Linnea på Dalahästtillverkningen i Nusnäs


September:

Bokade resa till Zürich i oktober
Var till Umeå och hälsade på Åsa,
var på Dansmaran i Ö-vik.
Var nykter i 1månad.
E-type på Parken SÖG.

dansmaran i Övik, på scen, Blender.

Oktober:

Rättviks marknad, fick min första p-bot
Gick på massa hockey m. Persson
Middag och körslag hos Lisa & Anders
Åkte till ZÜRICH, hälsade på Helga, Jessica, Jon & Lea.
Gjorde stan och såklart NELSON.
Ladies Night i Leksand med kaffestugangangsters.

i mitt älskade zürich <3

November:

Hälsade på Karro i Karlstad.
New Moon på bio.
Skaffade glasögon.
Weinabend mit Karro.

weinabend


December:

Hockeyförfest sen Lasse Stefanz m. Jansson
Personalfest på Bowlingen i Rättvik.
Bussade till Falun och gick på Dalarnas museum.
Tjekväll hos Lisa
Lucia
Kaffepimpling på Kaffestugan m. Åsa, Sanna & Hanna.
Tomten kom med de bästaste julkapparna
Juldagen bjöd på kalasfest hos Lisa, sen Ishallen.
Mys, mys, mys.
Nyårsfirande hos Hanna.

Lisa, Räkan & jag på Juldagen <3


Skrivet av: Lotta

Sv: Ja men då ska jag prova lite mer av det!:)



Du verkar haft ett toppen år!! :)

Skrivet av: Lisa

Oh vilken uppdatering!

IMPAD :)



Puss!

2010-01-08 @ 22:11:53
URL: http://fliza83.blogg.se/

Spunk me here:

Du heter:
Vill du att jag ska komma ihåg dig tills nästagång?

Din e-mail:

Din blogg:

Vad har du att säga?:

Trackback