Underbara vinter!

-"jag har då heldre -20 än såhär"
Sa jag för några veckor sedan då det var plusgrader
och det droppade smältvatten friskt från taket.

Och ja, jag står fortfarande för det! Iaf tills efter Vasaloppsveckan.
Då får det vara hur många plusgrader det vill!

Men det är inte sådär jätte roligt när man kommer hem
och det är knappt 15grader varmt inomhus.
Så gjorde mig en eld och nu börjar
graderna sakta men säkert att stiga :)

Har fått för mig att det är måndag idag,
men det är bara söndag :(

Sj, sj, gamle vän!
ta och bygg dubbla järnvägsspår snart,
så vi slipper förseningar pga. växlar som inte klarar av
den svenska vintern! 
Jag är nästan säker på att det inte ens finns ett ord
för växelfel på Schweizertyska.

Däremot springer det änder omkring på spåren i Zürich som
skapar förseningar. Men under 1,5år med tågåkning
så gott som varje dag, hördes aldrig något om varken
växelfel eller signalfel. Inte heller att man fick vänta på mötande tåg.

Tåget jag skulle åka hem från Rättvik med idag, stod fast  i Leksand pga växelfel.
Men glad var jag som slapp sitta fast i, Leksand!
Nej aldrig i livet! Hujedamig!


Spunk me here:

Du heter:
Vill du att jag ska komma ihåg dig tills nästagång?

Din e-mail:

Din blogg:

Vad har du att säga?:

Trackback