Ännu en mus i vårt hus..

Här om dagen när jag kom hem från jobbet, så satt Frasse
och rå stirrade på dörren in till skrubben.
Han var helt tokig, han försökte t.o.m ta sig in genom dörrspringan,
och sprang runt här somen orolig höna..
(Skrubben är btw samma skrubb som vi hade en mus i i våras.)

Och jag visste väl innerst inne att han hört något där inne som han ville jaga.
Men mörk och spökrädd som man är blev man ju lite nojig ändå.

Nu har jag dock fått det svart på vitt att det visst var en mus där inne.
Släppte in han där nu, för han var och krafsade på dörren igen.
Han sökte, och svansen for fram och tillbaka som aldrig förr,
så dök han ner i en kartong, och tittade sen upp med en mus i munnen.
Supernöjd.

Slog snabbt igen dörren och kände mig som världens elakaste.
Jag menar, stänga in en stackars liten katt i en skrubb!
Men wtf, jag vill inte ha nån halvdöd mus springande omkring
med en leksugen katt efter sig, som slänger den hit och dit.
Nej usch!

Och mådde jag illa innan, så är det inget mot vad jag gör nu, usch!
Vet inte om det är för att jag bott med en mus,
i samma hus ett par dagar (veckor?),
eller för att jag vet att Frasse precis har slaktat den och inom kort kommer
och slickar mig på näsan och vill mysa.. Eller det faktum att jag måste
in i samma skrubb inom kort för att ta ut damsugaren.. 

Uek!

Jag hatar möss, Frasse älskar dom..



Spunk me here:

Du heter:
Vill du att jag ska komma ihåg dig tills nästagång?

Din e-mail:

Din blogg:

Vad har du att säga?:

Trackback